Jak skutecznie sprzedawać w serwisie Olx?

Sprzedawanie przedmiotów na Olx nie należy do wybitnie trudnych zadań, a do tego zdecydowana większość ogłoszeń jest darmowa (o ile dokonujemy tego prywatnie, a nie jako firma). Niemniej jeśli chcemy sprzedawać skutecznie, należy pamiętać o kilku ważnych zasadach.

Kluczowym jest tutaj odpowiednie przygotowanie ogłoszenia. Warto poświęcić nieco więcej czasu na przygotowanie ogłoszenia, które przyciągnie uwagę.

Ogłoszenia W Estateepl
Tytuł

Tytuł jest tym, co w pierwszym momencie widzi potencjalny kupiec. Powinien on być bardzo precyzyjny. Oprócz nazwy przedmiotu, może zawierać również jedną (!) charakterystyczną główną cechę produktu. Dopuszczalny może być również dopisek w stylu „okazja” czy „warto”, o ile nasz produkt naprawdę czymś się wyróżnia (wyjątkowo atrakcyjna cena, świetny stan, rzadki przedmiot). W przypadku gdy sprzedajemy nieruchomość, w tytule koniecznie należy zawrzeć informację o lokalizacji.

Opis

Najwięcej czasu powinniśmy poświęcić na opis ogłoszenia. Wszystko, co w nim umieścimy, może mieć kluczowy wpływ na decyzję zakupową potencjalnego nabywcy. Co się musi znaleźć w opisie sprzedawanego przedmiotu?

- co sprzedajemy – pełna nazwa produktu + ewentualny model ze wszystkimi dodatkowymi oznaczeniami
- parametry produktu (rozmiar i kolor, parametry techniczne i t.p). Wszystkie szczegóły, które kupujący powinien wiedzieć o danym przedmiocie. Kolor, rozmiar, zastosowanie, ilość elementów wchodząca w skład zestawu itp.

Wady, rysy, uszkodzenia

Na koniec opisu przedmiotu wypadałoby dodać informacje o ewentualnych wadach, rysach czy uszkodzeniach. Taka informacja wcale nie musi negatywnie wpłynąć na kupującego. Kupiec jest świadomy, że nie kupuje towaru nowego, idealnego, ale musi być o tym poinformowany. Wtedy i tak potrafią się na niego zdecydować, bo widocznie te niedogodności są dla nich akceptowalne za proponowaną cenę (ewentualnie będą się targować). Ważne, by wspomnieć, że proponowana przez nas cena uwzględnia ewentualne wady czy uszkodzenia.

Zdjęcia

Kolejną kluczową kwestią są zdjęcia sprzedawanego produktu. Musi być ich kilka, tak by zaprezentować na nich przedmiot w różnych ujęciach. Zdjęcia nie muszą być wykonane przez profesjonalistę, niemniej powinny być wyraźne, tak aby jak najwiarygodniej, ale też najkorzystniej przedstawić obiekt ogłoszenia. Zdjęcia powinny być zrobione w dobrym oświetleniu, najlepiej w świetle dziennym. Zwracamy też uwagę na ewentualne lustrzane odbicie w przypadku niektórych przedmiotów (np. ekranów, luster), a także na tło zdjęcia, by przypadkiem na drugim planie nie znalazły się niepożądane przedmioty.
Robimy również zdjęcia ewentualnych rys czy uszkodzeń (o których wspomnieliśmy w ogłoszeniu).

Odpowiednia wycena

Produkt trzeba starannie wycenić. Warto, aby cena nie odbiegała szczególnie od rynkowych standardów (można sugerować się innymi podobnymi ogłoszeniami w serwisie), ale również uwzględniać fizyczny stan przedmiotu (im więcej uszkodzeń tym teoretycznie niższa cena).
Teoretycznie im niższa cena, tym większa szansa na szybszą sprzedaż.

Pamiętajmy, by zawrzeć informację, czy jest to cena ostateczna, czy do negocjacji (w Polsce ludzie uwielbiają się targować i ugranie nawet kilku złotych to dla wielu sprawa wręcz honorowa przed zakupem). W razie czego bądźmy gotowi na taką ewentualność.

Z drugiej strony sami najlepiej wiemy, ile wart jest ten przedmiot i nie warto go oddawać za pół darmo pod wpływem komentarzy osób kupujących w stylu „to nie jest tyle warte”, „widziałem o połowę taniej”. Poszukiwacze okazji będą chcieli zbić cenę wszelkimi możliwymi zagrywkami, a my musimy na nie uważać.

Informacje o sposobie odbioru i płatności

Warto już w ogłoszeniu wspomnieć o sposobie ewentualnej zapłaty – gotówką przy osobistym odbiorze, możliwa wysyłka za pobraniem, tylko po wcześniejszym przelewie itd. Informacje te powinny być połączone ze sposobem dostawy/odbioru przedmiotu. Tylko odbiór osobisty, czy wchodzi w grę wysyłka. Jak wysyłka to kurier, poczta czy paczkomat? A jak odbiór osobisty to gdzie i jakie są preferowane godziny do odbioru.

Dodatkowo można dać znać, jak szybko dokonamy ewentualnej wysyłki. Przykładowo wysyłamy zawsze na drugi dzień po otrzymaniu przelewu, albo jesteśmy w stanie nadać paczkę w paczkomacie jeszcze tego samego wieczoru. Każda szczegółowa informacja działa na naszą korzyść, a kupującemu ułatwi podjęcie decyzji, gdyż wie, na co może liczyć. Obecnie zakupy online odbywają się coraz szybciej i dotyczy to również ogłoszeń w serwisach typu OLX.

Na koniec pozostaje już cierpliwość, zwłaszcza przy ewentualnych pytaniach zainteresowanych osób. Trzeba być przygotowanym na zapytania „niskiej” jakości – często potencjalni nabywcy pytają o informacje, które są zawarte w ogłoszeniu (po prostu nie przeczytali dokładnie opisu), inni bez słowa przywitania potrafią tylko rzucić oferowaną kwotą (dużo niższą niż w ogłoszeniu) z dopiskiem, że za tyle biorą od ręki. W takich przypadkach rzadko kiedy dochodzi do transakcji. Warto jednak być przygotowanym na tego typu zapytania, jak też na pytania rzeczowe, wymagające konkretnych odpowiedzi.

Co zrobić by przygotować nieruchomość na sprzedaż

Ogłoszenia w Otodom

Otodom

Home staging


Home staging, również w Polsce staje się coraz bardziej popularną branżą towarzyszącą branży obrotu nieruchomościami. Potrzeba do tego zmysłu i poczucia estetyki połączonych z pasja wnętrzarską.


Specyfika home stagingu polega na jak najlepszym przygotowaniu nieruchomości do sprzedaży, tak by przyszły potencjalny klient chciał kupić nieruchomość jak najszybciej, bez nadmiernego rozważania. To tak jak podczas rozmowy kwalifikacyjnej, pierwsze sekundy są decydujące, można to również porównać do zakupów odzieżowych, kiedy coś przykuwa naszą uwagę i od razu, pośpiesznie chcemy to mieć. Jest to ogólna zasada rynku konsumpcyjnego: zmysł estetyczny jest jednym z pierwszych bodźców odbieranych przez człowieka, dopiero potem sprawdzamy dany produkt pod względem użyteczności, funkcjonalności itd.

przygotowanie do sprzedaży

Home staging jest jak najbardziej trafionym pomysłem jeśli chodzi o większe pozyskiwanie zainteresowanych daną nieruchomością klientów, zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, iż ogłoszenia, które często są zamieszczane na portalach w ogłoszeniach czy bazach nieruchomości prezentują nie zawsze korzystne zdjęcia, ukazujące wiele mankamentów.

Z pomocą przychodzi home saging, którego celem jest zainteresowanie klienta, wywołanie u niego pozytywnych skojarzeń i emocji. Ma rozwiać wątpliwości i ułatwić decyzję związaną z zakupem nieruchomości.

Pierwszym etapem jest przygotowanie nieruchomości, czyli przede wszystkim zadbanie o porządek i czystość, usunięcie zbędnych rzeczy, tak by można było wykonać jak najbardziej atrakcyjne zdjęcia. Subtelne dodatki dające efekt przytulności, rodzinnego klimatu, są drobnym, niemniej bardzo istotnym detalem. Ściany pomalowane na jasne kolory również dają potencjalnemu nabywcy wyobrażenie lepszego dostosowania nieruchomości do jego indywidualnych potrzeb. W home stagingu unika się jaskrawych kolorów, licznych dekoracji. Ściany powinny być puste, co dodatkowo daje wrażenie większej przestrzeni. Nie powinno być mebli, unika się eksponowania rodzinnych pamiątek, natomiast dobrze prezentują kwiaty doniczkowe lub świeże w wazonie.

przygotowanie do sprzedaży pokój dzienny

Osoby planujące sprzedaż nieruchomości powinny rozważyć skorzystanie z usług home saging, ponieważ jak pokazują statystyki, nieruchomości przygotowane zgodnie z wytycznymi home sagingu cieszą się większym zainteresowaniem, sprzedają się szybciej i w korzystniejszych z perspektywy sprzedającego cenach. Warto zainwestować w profesjonalne przygotowanie lokalu przez specjalistów, charakteryzujących się przede wszystkim zmysłem estetycznym, znających oczekiwania klienta i potrafiących na nie odpowiedzieć.


Błedy przy przygotowaniu mieszkania do wynajmu

Czym jest opłata adiacencka i kiedy należy ją uiścić?

Dokonując podziału nieruchomości należy liczyć się z koniecznością uregulowania opłaty adiacenckiej. Nieuiszczenie jej może bowiem doprowadzić do egzekucji komorniczej. Kiedy należy dokonać opłaty adiacenckiej i w jaki sposób jest ona naliczana?
Czym jest opłata adiacencka?
Pojęcie opłaty adiacenckiej uregulowane zostało w Ustawie o gospodarce nieruchomościami z dnia 21 sierpnia 1997 r. Stanowi ona tak naprawdę podatek od wzrostu wartości nieruchomości. Należy ją jednak odróżnić od opłaty planistycznej, która może zostać naliczona w przypadku wzrostu wartości nieruchomości na skutek zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. W przeciwieństwie do niej, opłata adiacencka może zostać naliczona w trzech, wyszczególnionych w Ustawie, przypadkach:
1) wzrostu wartości nieruchomości na skutek jej podziału na wniosek właściciela lub użytkownika wieczystego;
2) wzrostu wartości nieruchomości na skutek podziału lub scalenia, mającego na celu poprawę konfiguracji nieruchomości (np. uzyskanie dostępu do drogi publicznej);
3) wzrostu wartości nieruchomości na skutek wybudowania urządzeń infrastruktury technicznej (np. sieć wodociągowa, sieć kanalizacyjna, sieć gazowa itp.) ze środków Skarbu Państwa, środków pozyskanych z dofinansowania przez Unię Europejską lub innych środków zagranicznych.
Wysokość opłaty adiacenckiej
Decyzję o konieczności dokonania opłaty adiacenckiej wydaje prezydent miasta, burmistrz lub wójt. Może ją wydać w ciągu 3 lat od:
- dnia uprawomocnienia się decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości,
- dnia, w którym zostały stworzone warunki pozwalające na podłączenie nieruchomości do urządzeń infrastruktury technicznej,
- dnia,w którym nastąpiła poprawa konfiguracji nieruchomości (np. został oddana do użytkowania droga dojazdowa).
Wysokość opłaty adiacenckiej ustala Rada Gminy, na podstawie opinii rzeczoznawcy majątkowego, który szacuje wzrost wartości nieruchomości. Zgodnie z przepisami Ustawy, wysokość opłaty adiacenckiej nie może przekroczyć:
- 30% wzrostu wartości nieruchomości, który nastąpił na skutek podziału dokonanego na wniosek właściciela lub użytkownika wieczystego,
- 50% wzrostu wartości nieruchomości, który nastąpił na skutek podziału lub scalenia,
- 50% wzrostu wartości nieruchomości, który nastąpił na skutek budowy urządzeń infrastruktury technicznej.
Termin dokonania opłaty adiacenckiej to 14 dni od uprawomocnienia się decyzji o ustaleniu opłaty adiacenckie. Od decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego.
Właściciel lub użytkownik wieczysty nieruchomości może wystąpić do Urzędu Gminy z wnioskiem o rozłożenie opłaty adiacenckiej na raty, płatne co roku na okres do 10 lat. W przypadku tym należność z tytułu opłaty zostaje zabezpieczona poprzez ustanowienie hipoteki na nieruchomości i wpis do księgi wieczystej.

Mieszkania z ogródkiem

Jak połączyć marzenie o własnym ogrodzie i wygodę mieszkania w środku miasta? Nic prostszego. W obecnych czasach deweloperzy bardzo często wychodzą naprzeciw naszym oczekiwaniom.
Budowa domu i wyprowadzka poza granice miasta nie jest konieczna, żeby pozwolić sobie na uprawę własnych warzyw, ziół czy kwiatów. Coraz więcej osób decyduje się na zakup mieszkania z ogródkiem. Poza niewątpliwą zaletą w postaci dobrej lokalizacji w grę wchodzi również oszczędność czasu i pieniędzy. Poszukiwania działki budowlanej, a następnie budowa domu to żmudny i czasochłonny proces. Kupno gotowego domu wiąże się z wysokimi kosztami, a oferty z dobrą lokalizacją błyskawicznie znikają z tablicy ogłoszeń. Na rynku nieruchomości znajdziemy jednak wiele ofert sprzedaży mieszkań z ogródkiem, a liczba ta wciąż rośnie. Warto odwiedzić biura sprzedaży w swojej okolicy i obejrzeć mieszkania pokazowe.
Jeśli więc wizja przeprowadzki poza miasto i budowa domu cię przytłacza, spróbuj wpisać w wyszukiwarkę hasło "mieszkania z ogródkiem", a na pewno znajdziesz coś dla siebie.